Sunday, November 8, 2009

Pertandingan Nasyid AMANAH IKHTIAR MALAYSIA








Setelah dipelawa oleh sahabat-sahabat Amanah Ikhtiar Malaysia Kg Sg ular, Andak telah menerimaa pelawaan mereka untuk melatih kumpulan nasyid yang terdiri daripada golongan ibu.Walaupun kumpulan nasyid ini tiada sebarang kaitan dengan pusat tuisyen, atas dasar tanggungjawab terhadap desa ini Andak perlu bersama-sama mereka membawa nama Kg Sg Ular ke persada untuk lebih dikenali ramai.

Kumpulan Nur Hikmah terdiri daripada 10 orang sahabat AIM dan seorang pengurus telah sudi berada di bawah naungan dan tunjuk ajar Andak dalam merealisasikan kejayaan dalam pertandingan yang bakal diadakan melibatkan 9 buah kumpulan. Setelah berlatih selama hampir 2 minggu, pada 7 November 2009 (Sabtu), bertempat di Dewan Orang Ramai Balok, maka berlangsunglah pertandingan nasyid anjuran AMANAH IKHTIAR MALAYSIA.

Walaupun kali pertama menyertai pertandingan, peserta-peserta amat bertenaga dan bersemangat dalam membuktikan keupayaan kumpulan. Perpaduan yang semakin erat dan utuh antara ahli kumpulan memudahkan segala usaha Andak dalam melatih mereka. Disiplin dan profesionalisme yang ditonjolkan oleh semua ahli kumpulan amat membanggakan Andak. Justeru tidak hairanlah persembahan mereka di pentas pertandingan amat membanggakan. Pada awal awalnya, Andak tidak merancang untuk turut serta ketika pertandingan tersebut tetapi atas dasar tanggungjawab sebagai insan yang diamanahkan untuk melatih mereka, akhirnya Andak turut hadir pada hari pertandingan tersebut. Ke gunung sama didaki, ke lurah sama dituruni, apa jua yang bakal berlaku ketika hari pertandingan perlu dipikul oleh kami semua.


Berkat kesabaran dan disiplin ahli kumpulan, akhirnya Kumpulan Nur Hikmah telah menjadi Naib Johan pertandingan tersebut. Tahniah kepada semua ahli. Secara tuntasnya, walaupun gagal menjadi Johan Keseluruhan tetapi Andak tetap gembira atas kejayaan ahli dan ini merupakan satu hadiah hari lahir yang bermakna bagi Andak.
Tahniah akak-akak...

No comments:

Post a Comment